Veri 101: Yerel Yönetimler İçin Veriye Giriş Eğitimi Düzenlenecek
Marmara Belediyeler Birliği ve TESEV işbirliği ile 14, 15, 16 Haziran 2022 tarihlerinde yerel yönetimlerde veri kullanımı ve veriye dayalı politika üretimine ilişkin bilgi birikimini artırmak amacıyla çevrimiçi “VERİ 1 0 1: Yerel Yönetimler için Veriye Giriş” eğitimi düzenlenecek. Bu eğitim programı ile yerel yönetimlere, veri kullanımının ve yönetiminin temelleri ve verinin kanıta dayalı politika üretiminde bir araç olarak kullanım potansiyeli konusunda vizyon, beceri ve kapasite kazandırmak hedeflenmekte.
Eğitim temel olarak, belediyelere verinin kullanımı ve potansiyeli konusunda bir farkındalık kazandırmayı; veriye dayalı politika üretimine dair süreçler için gerekli temel becerileri edindirmeyi; belediyelerin konu hakkında uzmanlaşmış olan ulusal ve uluslararası paydaşların çalışmaları konusunda fikir sahibi olmalarını sağlamayı ve kendi sınırları dahilindeki mevcut verileri kendi karar alma süreçlerinde efektif olarak kullanmalarına olanak sağlayacak becerileri kazandırmayı amaçlıyor.
Genel katılıma açık olan eğitim üç bölümden oluşacak. Eğitimin ilk gününde veriye dair temel bir girişle beraber verinin bir politika aracı olarak kullanım yöntemlerine dair altyapı sağlayacak giriş eğitimi gerçekleşecek. İkinci gün elde edilen verinin karar alma ve politika üretme süreçlerinde kullanım yöntemleri üzerine kapsamlı bir bakış sunulacak ve farklı sektörlerden temsilcilerin yürüttüğü başarılı uygulamaların aktarımları gerçekleşecek. Eğitimin üçüncü günü ise farklı belediyelerin veriye dayalı süreçlere ilişkin deneyimlerinin aktarımını içeren bir tecrübe paylaşımını içeriyor olacak.
Eğitim programının tamamına katılım sağlayarak program sonunda iletilecek olan anket formunu dolduran katılımcılar “Katılım Belgesi” almaya hak kazanacak. Eğitime katılım sağlayacak ilgililerin mbb.bb/veriegitimi adresinde yer alan kayıt formunu doldurmaları gerekiyor.
*14 Haziran/Salı günü gerçekleştirilecek olan CTRL+F:"Veri" eğitiminin saati 15.30 olarak güncellenmiştir.