MBB’den Dijital Hayat Sertifika Programı
Marmara Belediyeler Birliği Yerel Yönetim Akademisi, Dijital Hayat Sertifika Programı düzenliyor. 21 Aralık’ta başlayacak olan sertifika programı iki ay boyunca sektörün önde gelen isimlerini katılımcılarla buluşturacak.
Yerel yönetimlerde hizmet kalitesinin arttırılması ve yerel yönetim personelinin disiplinler arası bir yaklaşımla eğitilerek kurumsal kapasitenin geliştirilmesi hedefiyle yola çıkan Marmara Belediyeler Birliği Yerel Yönetim Akademisi, yerel yönetim çalışanlarına zamanın ruhuna uygun deneyimleri yaşatmayı hedefliyor. Dijital Hayat Sertifika Programı kapsamında, dijitalleşmenin dünü, bugünü, geleceği, dijital vatandaşlık, dijital medya araçları, kurumsal iletişim, kriz yönetimi, bilişim hukuku, internet kültürü, nesnelerin interneti gibi konular masaya yatırılacak. 21 Aralık'ta başlayacak olan program 8 hafta boyunca sürecek ve dersler Pazartesi ve Perşembe günleri 18:30-21:30 saatleri arasında Marmara Belediyeler Birliği'nin Eminönü'ndeki merkez binasında yapılacak.
İnternetin hayatımıza girmeye başlamasıyla birlikte alışkanlıklarımızın büyük bir kısmı değişti. Bu değişimin önemli bir kısmı medyaya yönelik algımızda gerçekleşti. Gün geçtikçe insanlar medyayı internetten takip etmekte, bireysel olarak kullanmakta ve yeni medya alanları oluşturmaktadır. Sınırsız ve değişik onlarca faaliyet içeren internet bize sanal bir dünyanın kapılarını açıyor. Her geçen gün değişen bu mecrayı anlamak ve ona adapte olmak için internet deneyiminin içinde olmak gerekiyor.
GÜÇLÜ EĞİTMEN KADROSU
Dijital Hayat Sertifika Programının Eğitmen kadrosu aşağıdaki isimlerden oluşuyor:
-Bilal Eren, CINE5 ve TRT Radyo1’de “Dijital Hayat” isimli programı hazırlayıp sunmakta. / Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi
-Dilara Eldaş, İçerik Direktörü ve Danışmanı
-İsmail Hakkı Polat, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde “Yeni Medya” dersleri vermekte
-Zorluhan Zorlu, Milliyet Gazetesi Data ve Reklam Teknolojileri Direktörü
-Yüce Zerey, The Coca-Cola Company Türkiye, Orta Asya ve Kafkaslar Bölgesi İnteraktif Pazarlama Müdürü.
-Dr. R. Erdem Erkul, Samsung Türkiye Kamu Sektörü Ülke Direktörü.
-Mücahit Küçükyılmaz, Cumhurbaşkanlığı Kurumsal İletişim Başkanı
- Mehmet Dinç, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Psikoloji Bölümü
-Tuğsan Yılmaz, Avukat
- Halil Öztürkci, Bahçeşehir ve Bilgi Üniversitesi Öğretim görevlisi.
-Kemal Ekşioğlu , Sosyal Medya içerik üreticisi .
-Serkan İnci, İnci Sözlük Kurucusu
-Hakim Türkmen ,Beyinsiz Adam- Twitter Fenomeni,Yeniyüzyıl Gazetesi köşe yazarı
-Yalçın Arı, İletişim bilimci.
-Barış Özcan, Tasarım Teknolojileri Uzmanı
Katılım Formunu Görüntüleyemiyorsanız Tıklayınız
Eğitmenler, internetin başlangıcından günümüze sistematik, öğretici ve eğlenceli tarzlarıyla katılımcıları anın içine katmayı hedefliyor.
Eğitim boyunca cevabını aranacak bazı sorular:
· İnternet nasıl başladı, zamanla hangi aşamalardan geçti? İnternetin yarattığı kültür neydi?
· ”Siber kültür” nedir, insanlar buradayken nasıl düşünürler? Bu dünyanın dinamikleri, algıları neler?
· “Sosyal medya” nedir? İnsanlar bu mecrada nasıl yaşarlar, buradaki bilgiler bizi nasıl etkiler? Bir bilginin gerçek olduğu nasıl anlaşılır?
· “Trend” nedir? Bir şey internette, sosyal medyada nasıl Trend olur? Trend bir içerik nasıl hazırlanır, internette içerikleri trend haline kimler getirir?
· Bir kurum ya da kişi dijital algısını nasıl oluşturabilir, bunun yolları nelerdir? Sosyal hesaplar nasıl yönetilmeli? Bir içerik nasıl paylaşılır hale getirilebilir?
· Neler bir krize yol açar? Hatalı bir bilgi paylaşıldığında hangi adımlar atılmalı? İyi bir kriz ekibi nasıl oluşturulur? Kurumsal ve bireysel itibar nasıl tekrar sağlanır?
· “İnternet Hukuku” nedir? Gerçek hayatta işlenen suçla internette işlenen suç arasındaki fark nedir? Ne hakaret sayılır? Haklarımın ihlal edildiğini nasıl anlarım?
· Teknik olarak bilgilerimi en iyi nasıl korurum? Hangi bilgilerimi paylaşmamalıyım? Verilerimi kim, hangi amaçla kullanır?
· “Yeni medya okuryazarlığı” nedir? İnternetle birlikte gazetecilik neye dönüştü? TV, gazete, sosyal ağlar birbiriyle nasıl entegre edilebilir? Bir kişi ya da Kurum kendi yayınını nasıl yapabilir?
· Video günümüz iletişim araçlarında paylaşılan en önemli içerik türlerinden biri, insanlar bir şeyi okumak yerine videodan izlemeyi tercih ediyor. Paylaşılabilir videolar üretmenin sırrı nedir ? Video nasıl yapılır, aşamaları nelerdir?
· Kurumsal ya da kişisel blog nasıl yapılır? İçerik nasıl hazırlanır? İnsanların en çok okudukları blog tipleri nelerdir?
· Liselilerin en etkin kullandığı mecra facebook’tur. Bu mecrada hangi içerikler paylaşılıyor? Devasa bir veri barındıran bu mecrada en etkili içerik nasıl yönetilir? Hedef kitleye göre içerik nasıl yapılır? Resim, video, caps en uygun ne zaman paylaşılır ve hangi dil kullanılır?
· İnternetin etik problemleri nelerdir? Mahrem alan nasıl işgal edilir? Ne küfür ya da hakaret olarak algılanır/ sayılır? Bu mecralarda etiği belirleyen kodlar nelerdir? Ortak etik algılar nasıl oluşur? Gelecekte cevap vermek zorunda kalacağımız sorular ve etik problemler nelerdir?
· “Caps” nedir, nasıl hazırlanır? “Mim” nedir, nasıl hazırlanır? “Gif” nedir, nasıl hazırlanır? İnternette en çok paylaşılan bu içeriklerle ilgili detaylı atölye çalışması yapılacaktır.
Not: Dijital Hayat Sertifika Programı hakkında detaylı bilgi http://www.dijitalhayatakademisi.com adresinde mevcuttur. Eğitmenler hakkında detaylı bilgiye ekteki dosyadan erişebilirsiniz.
[formidable id=2]