Marmara’yı Hayal Etmek: Şehirde Yaşam Atölyeleri
Farklı şehirlerdeki 11 belediyenin ev sahipliğinde 21 Ağustos-23 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek atölyeler aracılığıyla bölgede yaşayan çocuklara, yaşadıkları çevreyi farklı perspektiflerden algılama ve kent mekânını tasarım bakış açısıyla değerlendirme becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir. Atölyelerin ardından çocukların geleceğin şehirlerine yönelik fikir ve tasarımları derlenerek bir rapor oluşturulacak ve bu rapor MARUF23 kapsamında sergilenecektir.
Şehirde Yaşam Atölyesi
Şehirde Yaşam Atölyesi’nde çocuklar, geleceğin şehirlerini güzel, sürdürülebilir ve kapsayıcı hale getirecek fikirlerini üç boyutlu maketlerle inşa eder. Atölyede yeni teknolojiler, sürdürülebilirlik, entegrasyon, yenileme ve geri-ileri dönüşüm gibi konular üzerine düşündükten sonra çocuklar, el becerisini kullanarak çizim ve maket oluşturmaya vurgu yapan tasarım odaklı düşünme süreçlerine dahil olur. Çocuklar, kurgusal bir şehir üzerinden seçtikleri fonksiyonların (konut, park, ofis, hastane vb.) tasarımlarını bireysel olarak üretir. Atölyenin son aşamasında çocuklar, inşa ettikleri şehrin parçalarını arkadaşlarıyla paylaşıp, tüm parçaları birleştirerek geleceğin şehrini oluşturur.
Arkki Türkiye
1993 yılında Finlandiya’da mimar Pihla Meskanen önderliğindeki bir ekip tarafından kurulan Arkki, içinde bulunduğu nitelikli eğitim sisteminin öne çıkan bir örneği konumundadır. Türkiye Tasarım Vakfı, Türkiye’de çocukların bu eğitim sistemine erişilebilir olması amacıyla Arkki programlarının Türkiye faaliyetlerini yönetme görevini üstlenmiştir.
Atölye Hedefleri
- Çocuklara sürdürülebilir ve kapsayıcı yaklaşımlarla kent ve yapılı çevre bilinci kazandırmak.
- Çocuklarda yaşanılan mekanları ve yakın çevreyi tasarım bakış açısı ile farklı perspektiflerden algılama farkındalığı oluşturmak.
- Çocukların fikirlerini iki ve üç boyutlu temsil yöntemleriyle ifade etmelerini sağlamak.
- Marmara Bölgesinde yer alan 11 ilde 7-12 yaş aralığından yaklaşık 200 çocuğa ulaşmak ve atölye çıktılarını MARUF23’te paylaşmak ve sergilemek.