dervis-zaim-ile-sehir-konusmalari-nda-sinema-ve-sehir-iliskisi

DERVİŞ ZAİM İLE ŞEHİR KONUŞMALARI’NDA SİNEMA VE ŞEHİR İLİŞKİSİ

MBB Şehir Politikaları Merkezi, Şehir Konuşmaları’nda bu sefer Türk sinemasının önemli yönetmenleri arasında yer alan Derviş Zaim’i 27 Şubat 2018, Salı günü MBB Hızır Bey Çelebi Salonu’nda ağırlıyor.

MBB’de markalaşan Şehir Konuşmaları şiirden edebiyata, mimariden sanata şehirle ilgili her alana dokunurken bu sefer de Rüya Filmi Bağlamında İstanbul Şehri konusuyla dinleyicilerin karşısına çıkıyor. Derviş Zaim rüya filmi bağlamında verdiği bir röportajında “Mimar Sinan’ın yapıtlarına baktığımızda tekrar ve varyasyon dil olarak gördüğüm bir şey oldu. Acaba bunları senaryonun anlatı yapısına ve sinema diline nasıl yedirebilirim diye düşündüm. Değişerek devam etmek, devam ederek değişmek en kritik iki sözcüktü. İmtidat sözcüğüdür bunlar. Yahya Kemal’den ödünç aldığım bir sözcüktür.” diyerek Mimar Sinan’ın eserlerinin etkisini de filme yansıttığını belirtmiştir.

Rüya filmi; günümüzdeki mimarlık pratiğinin aldığı biçimden hoşlanmayan genç bir kadın mimarın, yedi uyuyanlar menkıbesinden hareket ederek mağara biçiminde farklı bir cami modeli tasarımını odağa alır. Filmde cami inşaatı bir sürü problem nedeni ile yarım kalır. Stres nedeni ile mimarda uyku hastalığı baş gösterir ve uyku hastalıkları merkezinde iken bir düş görür: Düşünde yedi uyuyanlar mitinin içindedir ve sorunların nedenine şahit olmaktadır. Rüyadan uyanır, ancak fiziksel ve ruhsal olarak değişmiştir. Etrafındaki kimse ondaki bu değişikliği fark etmez.

Filmi fragmanını
BURAYA TIKLAYARAK izleyebilirsiniz.

Derviş Zaim
Tabutta Rövaşata filmiyle 1997 yılında ulusal ve uluslararası aldığı birçok ödülle dikkatleri üzerine çeken Derviş Zaim, Filler ve Çimen (2000), Çamur (2003), Cenneti Beklerken (2006), Nokta (2008), Gölgeler ve Suretler (2011) ve Devir (2012) adlı uzun metrajlı kurmaca filmleriyle de prestijli birçok ulusal ve uluslararası festivalden başarıyla dönmüştür. 


BURAYA TIKLAYARAK kayıt olabilirsiniz.

 

Görsel Galeri